MarinNYC.reismee.nl

Sokken

De Sox hebben gewonnen...nou ja, die uitslag was wel zeker, want het was de Boston Red Sox tegen de Chicago White Sox, maar ik bedoel dat mijn sokken gewonnen hebben. En ruimschoots ook! 4 - 1

Het was een wedstrijd met lekker wat actie. Eigenlijk was ik bang dat ik het te koud zou krijgen, ook al had ik mijn shirt over mijn fleece aan. Het is niet zo heel warm vandaag. Maar de stoelen zaten zo krap dat we echt als kippen op een stok zaten en dus lekker knus en zeker niet koud. Op de foto kun je zien hoe dicht op het veld ik zat! We moesten regelmatig bukken voor foutballen die alle kanten, en dus ook de onze, op vlogen.

Ik blijf me verbazen over hoe anders deze stad is, terwijl het toch zo vlakbij is. Veel minder etnisch dan New York en nu (het is natuurlijk een zondag, maar dat maakt in New York niet uit) ook veel rustiger. Morgen ga ik een boottocht doen met uitleg over de architectuur. Daar staat Chicago bekend om, en dat is ook wel te zien. Er zit behoorlijk wat variatie in de gebouwen.

Verder had ik een gratis boekje online besteld met wat wandelroutes. Daar ga ik er morgen nog 1 of 2 van doen. Ben reuze benieuwd!

Maar vanavond ben ik lui...tv aan, luie stoel, gekke chips (honing met bbq) en een zakje Cracker Jacks...die van de 7-inning song...dat wil ik nou ook wel eens proeven: pinda's en popcorn in een caramellaagje, dat moet lekker zijn....

PS

Trouwens, Amerikanen worden wel gehersenspoeld, hoor...Overal de Amerikaanse vlag. Overal worden ze aangesproken op hun nationale gevoelens. Vanmiddag, voor de 7e inning song, werd eerst door een of andere juffer (ik weet niet of ze bekend is of zo maar iemand) het volkslied gezongen en dan is iedereen aangedaan. Ook wordt er steeds aandacht besteed aan soldaten die in de verre hun leven riskeren voor het volk. Het is hier heel belangrijk als je in het leger zit en ik weet bijvoorbeeld ook dat sommigen het Obama kwalijk nemen dat hij niet gediend heeft...

O ja, en wat ik vanuit het vliegtuig zo leuk vond: OVERAL honkbalvelden, bijna op de hoek vanelkestraat ...

Reacties

Reacties

Bri

Heb je ook nog iets in oranje meegenomen? Ik ben benieuwd of je Nederlanders in oranje tegenkomt.
Wat zat je dichtbij, gaaf hoor! Waren de tribunes wel vol tijdens de wedstrijd of waren veel mensen al weg toen je deze foto nam?

Hier morgen eindelijk een beetje zon, gelukkig, want Koninginnedag met regen is zo treurig.

Ik ga nu slapen, doeidoei, Bri

Marian

ja, er waren al velen weggegaan aan het begin van de 8e inning, toen begon het met regenen, maar dat heeft niet echt doorgezet. Ik had mijn poncho bij me en ben tot het eind gebleven....nee, nog niets van Oranje gezien...maar dat is morgen toch pas? Ik verwacht het hier niet, is een beetje saaie boel, zo op het eerste gezicht....heel keurig allemaal....

Irna

Hoi Marian,
wat maak je toch mooie, leuke foto's. met jouw verhaal erbij is het erg leuk om te lezen. Nog veel plezier.
Groetjes Irna

Marian

Hoi Irna, dank je wel ^_^
het ziet er buiten droger uit dan ze voorspelden, duimen dat het zo blijft....maar ik draai me nu nog even om.

Marian

Oh, en Bri, niet iedereen was echt weg, maar had zich teruggetrokken onder het overkapte gedeelte. Er worden extra treinstellen ingezet op het moment dat de wedstrijd is afgelopen om de hele horde te kunnen vervoeren

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!