MarinNYC.reismee.nl

Newark

Newark

De vluchten zijn vlotjes verlopen. We vertrokken iets te laat en even was ik bang dat ik de transfer in Frankfurt niet zou halen. We moesten vanaf het vliegtuig met een bus naar de terminal en er bleek een aparte bus te staan voor mensen die door moesten naar Washington.

Dat stelde me al een beetje gerust...geen bus voor mensen die door moesten naar New York. Ik heb er op Frankfurt wel vaart achter gezet, want ik verwachtte nog een strenge security.

Maar die bleek niet te komen, eigenlijk was het een aanfluiting. We moesten langs een douane...2 juffers, elk aan een balie. Eentje bleef eindeloos in paspoorten van een Indiase familie turen, dus ik koos de andere balie. Die meid ging lekker vlot en er stonden maar 6 mensen voor me.

Tot ik aan de beurt was....toen ging ze de rij af om mensen voor United Airlines eruit te vissen. Die vlucht zou wel bijna vertrekken, dacht ik. Maar ze bleef het doen en wij vooraan werden er niet blijer op. Gelukkig besloot de langzame meid toen dat wij bij haar voor mochten dringen. En dat bleek ook meteen de hele controle. Zo stond ik keurig op tijd bij de gate van mijn volgende vlucht.

Daar had ik een stoel langs het gangpad uitgekozen. Van het middengedeelte, maar gist was nog te zien dat van de 4 stoelen alleen de stoel aan de andere kant bezet was....duimen dat dit nog steeds zo zou zijn....is het toestel vol? Het lijkt er op...en de rij was nog steeds vrij...ik had al een samenzweerderige blik gewisseld met de juffer die aan de andere kant zat. Zij had al de stoel naast haar ingepikt voor spulletjes en dus wist ik dat zij wist wat ik wist...

Tot er een jongen naar ons toe kwam, of die stoel vrij was? Ja zeker. Allebei? Lijkt er wel op... Of ik dan geen bezwaar had om 2 stoelen op te schuiven? (En dan in het midden zitten? Ik dacht 't niet) Ja. Ja? Ja.

Oh....., 1 stoel opschuiven dan? Nee, ik wil aan het gangpad blijven zitten.

De jongen keek oprecht verbaasd....zuchtte en ging toen met zijn vriendin zelf in het midden zitten...zaten ze in ieder geval naast elkaar. Nog een meisje rechts van het gangpad bleek ook bij het stel te horen, samen met nog meer jongelui, Fransen.

Ach, ze waren verder niet onaardig en zijn slechts 1 x van hun plaats geweest. Ik niet, ik sta minstens elk uur even op om mijn benen te strekken. Oh, en ik heb nog naar de film ‘Happy New Year' gekeken die eind vorig jaar uit is gekomen. Maar ondanks dat die in New York speelt, heb ik m niet uit kunnen kijken, wat een draak!

Newark was afzien.

Ik ken het systeem inmiddels, en ondanks dat ik achterin het vliegtuig had gezeten, liep ik vrij rap alle slenterende medepassagiers voorbij zodat ik voor hen in de rij zou staan bij de douane. Maar oh my God, wat was die hal vol!!! Dat zou wel even gaan duren!

Zigzaggend door de hal, ruim 10 minuten per zigzag....dat zou wel een uur gaan duren, dan. Twee keer ging een rij heel snel, maar daarna was het weer uit met de pret. Tot de achterliggers een andere richting op gestuurd werden. Dat betekent dat de douane die normaal gereserveerd is voor US citizens even hun handen vrij hadden.

Ik besloot ze te volgen, maar eindigde daardoor in een rij die net zo lang was als waar ik vandaag kwam. Alleen stonden nu alle mensen die ik zo snel voorbij was gelopen en die ik bij het zigzaggen steeds achter me had zien staan, nu ineens voor me.....sjemig....en omdat de hal bijna leeg was, hadden de douaniers besloten dat ze niet meer zo hoefden te haasten....pffff

Maar goed, het is natuurlijk toch allemaal gelukt (1 uur 20 minuten) en het was op met de airtrain (een slak! Het leek wel een kindertreintje op de Efteling!) richting de trein naar Manhattan. Die rijdt door New Jersey.

Vorig jaar hebben Lily en ik al gemerkt dat de autoroute alles behalve boeiend was en dat geldt voor de trein net zo zeer.....wat een dump zeg. Daar zou ik niet graag willen wonen, al zien sommige huizen er wel grappig uit.

Vermoeid kwam ik aan bij het Mansfield hotel, dat ik via Priceline heb gewonnen voor 1 nacht. Zoals ik al wist was het een klein, donker kamertje. Wel met een bad, maar daar ben ik niet aan toe gekomen. Na een douche ben ik naar mijn geliefde Bryant Park gelopen, twee straten verderop, om een pastamaaltijd te laten bereiden in Pax. Het weer was beter dan verwacht en ik heb lekker buiten in het park zitten eten.

Daarna nog even naar de Disney Store op Times Square, voor een bestelling. Goh, veel rustiger dan ik gewend ben! Zal door de tijd van het jaar komen? Best wel lekker, zo zonder die waanzinnige menigte.

Het is misschien kinderachtig, maar ik geniet echt van de Disney store! Ik ga er vast nog wat T-shirts kopen...zo leuk allemaal...

Het internet in het hotel deed het niet....lastig hoor! Afijn, na twee afleveringen van de Big Bang ben ik snel in slaap gevallen....

Zo'neerste dag, die telt nog niet echt mee, vind ik....is alleen maar sjouwen en zitten..ik ben dan ook verbaasd dat ik er zoveel over te typen had....goh....

Reacties

Reacties

Bri

Ik lig net in bed en hoor mijn email pling en lees nu je verhaal vers van de pers! jammer dat je stoelentruc niet gelukt is en hoe herkenbaar dat vliegveldgedoe :-)
Hahaha, nu plingt mijn Facebook, rara wie?
Fijn dat je er bent, het feest is begonnen, veel plezier! Bri

the Iceman

Blij met je aankomst in N-Y. Het weer ziet er voor de komende dagen goed uit . Geniet en ik wacht gedulig op het volgend verslag.

Peter & Ann

Hoi Marian, hoe leuk dat je "weer" in NY bent.
Best wel grappig dat je eerst een bezoekje bent gaan brengen aan "jou" Bryant Park, wij hebben hetzelfde met Madison Square Park ( de Shake Shack weet je wel...)
Veel plezier en alvast bedankt om ons te laten meegenieten.

Marian

oh ja, die shake shack bij Madison...moet ik even onthouden. Madison heb ik nog nooit bekeken en dat moet er dus nu zeker van komen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!