MarinNYC.reismee.nl

East Village

Wat voor weer gaat het vandaag worden? Ik ben weer eens een keertje op tijd wakker en de zon lijkt te schijnen. Kortom, geen tijd om uit te slapen! Het ontbijt vanmorgen bestaat o.a. uit crepes met aardbeien. Niet verkeerd! Een bakje rice crispies met yoghurt en een flinke bak koffie en ik kan er tegenaan.

Vandaag loop ik heerlijk in het zonnetje richting Columbus Circle. Onderweg doe ik een supermarkt aan en die zijn hier reuze spannend. Van buiten zie je dat niet zo, maar van binnen kunnen ze enorm groot zijn. Met allerlei zijgangetjes en hoekjes, voor je het weet, ben je verdwaald. En de meest aparte dingen.....

Na een tijdje bij de fonteinen van CC te hebben genoten van het zonnetje (heee, en ik bedenk me nu pas dat de olifanten daar weg zijn....!) stap ik de metro in richting Union Square. Daar aangekomen wordt het donkerder en duik ik de grote supermarkt in voor een koffie met uitzicht op het plein, vanaf de eerste verdieping. Er staat agenten auto's aan te houden om papieren te controleren. Ik kom tot de conclusie dat bijna elke agent hier een kogelvrij vest draagt, zelfs als ze autopapieren controleren. En ze hebben zwaar gereedschap aan hun riem hangen, dat kan ik je wel vertellen.

De regen blijft uit, de koffie is op en nadat ik de kaart heb bestudeerd besluit ik richting Gramercy Park te lopen. Daar ben ik nog nooit geweest. Het is een leuke buurt met veel cafeetjes, vooral op Irving Place. Daar vind je deze straat in het echt.

Gramercy is behoorlijk chique. Het park is alleen voor sleutelhouders en die wonen gedeeltelijk in dit soort panden.

Gewapend met mijn kaart wandel ik naar St Mark's Place en omgeving. Ik loop over 2nd Avenue en kom weer mooie panden en leuke kunstwinkels tegen. St Mark's is een rustgevende kapel waar dit een indrukwekkend duo voor de deur staat. Die vind je op de foto-site. Mijn wandelroute op de kaart volgend kom ik in de hippiebuurt van Manhattan. Of de tijd stil gestaan heeft, zeg! Veel Tattoo shops en dat combineert schijnbaar goed met Japanse eettentjes. Rond Lafayette is dat. Mijn route gaat richting Thomkins Square Park, misschien kan ik daar even zitten.

Dat plan laat ik snel varen, want heb park is vergeven van vieze oude zwervers.....misschien de hippies van 40 jaar terug??? Dit is duidelijk een minder dure buurt, zeg! Een tikkie armoedig. Toch kom ik wel een leuk ‘Creative Little Park' tegen. Heel gek. En heel wat boeiender dan die Socrate Sculpture Park van eerder deze week!

Overigens is dit wel de buurt van de 2nd Avenue Deli, oftewel de eettent van de bekende scene uit ‘When Harry met Sally'. Ik loop door de straat, maar zie Katz deli niet....wat ik wel zie is een Starbucks en dat komt goed uit, want ik moet plassen en ik krijg trek. En dus laat ik Katz voor wat het is en geef toe aan mijn nieuwe verslaving.

Buiten staan wat prima bankjes en in het zonnetje nuttig ik mijn lekkernijen en doe weer hernieuwde kracht op. Wat een heerlijk weer, zeg! Dacht ik bij mezelf. Maar zodra ik opsta en de hoek om sla, zie ik een enorme grijze wolk....tijd om een subway halte op te zoeken.

Die vind ik en al rijdend richting bekender terrein vraag ik me af wat ik zal gaan doen. Op de heenweg heb ik een bioscoop gezien met een film die me wel trekt. Maar ik wilde vanavond ook meeloten voor ‘Book of Mormon', een zeer succesvolle musical. Zal ik nu naar de film gaan? Maar dan kan ik niet meeloten....ik besluit bij Grand Central uit te stappen en even het weer te pijlen.

Stralende zon! Tja, dan wordt het even luieren in mijn parkje, dat heb ik wel verdiend want ik heb er al aardig wat uren op zitten. Het park is giga-druk....heeft het hier niet geregend, net, of zo?? Afijn, ik ga er lekker tussen liggen. Een gespierde neger loopt met ontbloot bovenlijf heen en weer te banjeren met een mobiel. Hij heeft werk geregeld voor een familielid dat net uit het gevang komt en heel het park geniet mee van de details. De man is niet onplezierig om naar te kijken, maar hij weet het zelf al te goed: ‘people are staring me as if I'm an icecream,' deelt hij zijn familielid mee...die hij niet vaak ziet, maar dat willen ze in de toekomst veranderen. ‘We're family, man, we should start seeing each other more often!' Afijn, vanavond koppelt de bajesklant terug hoe het met zijn sollicitatie verloopt.

Het ijsje slooft zich daarna heftig uit met allerlei push-ups en zo meer....*zucht*...

Kortom, ik heb me wel vermaakt, maar nu is het tijd om naar het Eugene theater te gaan voor de loting. Er zijn 22 plaatsen (x2, begrijp ik) te vergeven voor 33$ a piece. Je vult je naam in, je moet ID bij je hebben en na een half uur wordt er geloot. De regels worden tig maal met een semafoon uitgelegd, maar geloof het of niet, een stel winnaars heeft geen ID en kan naar hun plaatsen fluiten. Gejuich en ‘aaaaahs' in het publiek zijn het resultaat.

Helaas zit ik er niet bij. Nou ja, dan thuis eten en naar de film. Blijkt dat er hier ook film-avond is, met een film waarin Meg Ryan speelt. Die vind ik wel leuk. Nou ja, zoals ze was vond ik haar leuk. Jammer genoeg heeft ze zich recht laten trekken en dat is niet zo goed gelukt. Zonde hoor!

Zal ik hier naar de film kijken? Popcorn wordt erbij geleverd....is best gezellig, natuurlijk. En als je eenmaal op bed bent gaan liggen, merk je goed hoe moe je bent....!

Maar nee, kom op, dat scheefgetrokken smoel weegt niet op tegen de gouden acteurs/actrices van de film die in de bios draait: ‘the Exotic Marigold Hotel.'

En wat een juweeltje is dat, zeg! Prachtig. Allemaal oude acteurs zonder facelift, die naar een hotel in India verhuizen om goedkoop hun oude dag te slijten. Maar dat gaat niet zonder slag of stoot, uiteraar. Heerlijk. Ik vergeet bijna dat ik in New York zit....even was het India.

Maar nu ben ik weer hier, in mijn kamer. Mijn koffer is al gepakt en de wekker gezet. Het is mijn laatste nacht hier, niet te geloven! Ik heb me echt geen moment verveeld van die 2.5 week....heerlijk....

Morgen nog een hele dag en het weer gaat waarschijnlijk weer best aardig zijn. Ik ben reuze benieuwd wat ik ga doen!

Meer foto's

Reacties

Reacties

Bri

Hahahaha, dat ijsje! Ik zie het helemaal voor me.
Ik heb echt heimwee als ik je verhalen lees. Heerlijk dat rondslenteren en sfeerproeven.
Geniet nog van je laatste dag, jammer dat het er alweer op zit voor je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!