MarinNYC.reismee.nl

Broadway

Vandaag zou het een regendag worden. De weersverwachting is trouwens ook steeds de reden waarom ik niet de tours boek bij bikethebigapple, wat ik wel had willen doen. Ze hadden deze week specials voor Dutchies, naar aanleiding van Koninginnedag en 5 mei. Ook morgen een tour die me wel trok, door de Bronx, is weer heel wat anders. Maar de voorspelling is te wisselvallig en ik heb geen zin om door de regen te fietsen.

Vandaag opt ik weer voor Broadway. Woensdags is de enige doordeweekse dag met matinees. Nou, dat komt dan goed uit, als het toch gaat regenen. Eerst naar de TKTS op TS, zij zijn de enige die kaartjes verkopen voor matinees. Het wordt ‘Anything goes'.

Dan op naar Brooklyn voor een avondkaartje, want die zijn op TS pas vanaf 15 uur te koop. In Brooklyn laat ik me adviseren en kies ik uiteindelijk voor ‘Clybourne Park'. Als ik ‘One Man, Two Guvnors' leuk vond (en dat vond ik), zou ik deze zeker ook goed vinden. Bovendien wil ik ook een toneelstuk, niet alleen musicals.

(Kunst in de subway op 50 Street)

Zo, ik zit gebakken voor vandaag, laat de regen maar komen. Trouwens, kaartjes kopen bij de TKTS bevalt me uitstekend, zeg! Ik heb altijd een beetje gedacht dat je derderangs plaatsen zou krijgen, maar niets is minder waar. Je kunt alleen niet kiezen, er hangt een overzicht van de shows in de aanbieding, je zegt wat je wilt, je krijgt een plaats aangeboden en dan bepaal je of je dat wilt of niet. Zo niet, jammer, mag je niet nog eens die show aanvragen. Wel een ander...

Ik heb vandaag weer een spijkerbroek aangetrokken, omdat de verwachting zo slecht was. Pfff, daar heb ik wel een beetje spijt van, ik heb het vreselijk warm. Vanmorgen ben ik al in Kinokunya geweest, voor wat kaarten, maar ik besluit nog even terug te gaan om te kijken of ze ook waaiers hebben. Ik had er een meegenomen, maar die is ergens vorige week uit mijn tas gevallen.

(Kunst op Times Square:)

Tja, ze hebben ze wel, maar zoals alles in die winkel, poepieduur. Ik zeg dat tegen de kassier, ‘deze dingen kosten in Holland nog geen 6 euro...', hij is het met me eens, ‘daarvoor moet je ook eigenlijk in Canal Street zijn.' Zegt ie nou, daar heb ik niet aan gedacht. Afijn, t is wel een stijlvolle....zwart met kleine, bruine vogels.

Eigenlijk is het mijn bedoeling om me om te kleden in het net, maar het is zo heerlijk en dus...niet origineel, maar wel heerlijk, ik ga weer lunchen in Bryant. De lucht is vochtig maar zo lekker. Goh, eigenlijk zonde om hier weg te moeten. Maar ja, het mag discount zijn, 50% van peperdure kaartjes is nog altijd duur, dus ik ga toch naar het theater.

Ik heb er geen spijt van. Wat een heerlijke musical. Speelt in 1934, dus lekker swingende nummers, met tapdans enzo. Geweldig leuke decors ook, vooral de nachtscenes met volle maan of schitterende sterrenhemels vind ik mooi. De juffer van de affiche zong echt prachtig en het verhaal is heerlijke onzin. Knap gedaan allemaal en ze krijgen dan ook een staande ovatie. Dit keer ligt het niet aan mij, al ga ik van harte ook staan.

Dan even terug naar het Brandon. Een prima avondmaaltijd genuttigd, al zijn de lontjes in de eetzaal wat kort. Zal het weer wel zijn, er zit tenslotte toch onweer in de lucht. Afijn, ik bemoei me nergens mee en geniet van het eten en moet me dan snel omkleden, want het toneelstuk begint om 19 uur.

Een indringend stuk. Waar mijn informant de vergelijking met bovengenoemd stuk vandaan haalt, begrijp ik niet. Dat was puur een komedie, terwijl dit toch meer een serieus en best zwaar stuk is. Goed, er zit zeker humor in, maar die is toch vooral zwart. Zeer aangrijpend, hoor. Vooral in de tweede acte wordt de draak gestoken met de manier waarop Amerikanen met elkaar converseren. Zo raak. Ik moet er stiekem om grinniken, want juist die manier van praten blijft me verbazen. Zoveel zeggen, zo van zichzelf overtuigd, maar vaak zulke lege woorden.

Een mooi stuk en ik ben ook best van mijn stuk ervan.....

Buiten is het zwoel en de route gaat naar.....nou, dat hoef ik vast niet uit te spellen.

Tegen de tijd dat ik terug ben in mijn huidige buurtje, begint het eindelijk te spetteren. Ik bedenk me dat ik tot nog toe niet eens een hotdog bij Gray Papaya heb gekocht, terwijl dat zo goed als om de hoek zit! Hot dogs kun je hier veel op straat kopen, maar dat zijn niet de echte. Die van Gray Papaya wel. Van de winter heb ik dat eens uitgeprobeerd en boy, die zijn echt lekker! Morgen dus een must, zonder meer!

(Er werd nog gepingpongd in Bryant Park:)

Reacties

Reacties

Peter & Ann

We vinden het toch wel knap van je dat je elke dag een nieuw verslag schrijft voor ons allemaal, want we weten uit ervaring dat het toch wat zelfdiscipline vergt om er elke dag weer aan te beginnen. Enfin, we genieten heel erg met je mee.

Marian

Grappig dat je dat zegt, want gister had ik het bijna overgeslagen....maar uiteindelijk lag ik toch wakker te wezen en dacht,. ach...t was toch een kort dagje ^_^

iceman

Hallo,
Jouw plekje blijft toch altijd The Bryant . Wel ik ga dit volgende keer ook eens wat meer bezoeken want ik heb het nog maar één keer echt in geweest....zonde. Lijkt me een mooi plaatsje om een dag in N-Y af te sluiten. Jammer van de regen .

Karin

Hallo, heerlijk om jouw verhalen te lezen, maar vooral om nieuwe ideeën op te doen. Wij zijn diverse malen langs Bryant park gelopen, maar lieten het links liggen. Wij mogen eind deze maand weer naar NY en gaan zeker dit park bekijken. Vergeet vooral niet om mooie foto's voor de rara te maken, dan kunnen we straks weer met z'n allen van genieten. Veel plezier nog.
Groeten Karin.

Marian

Mooiste plekje in NYC....
net weer heerlijk in de zon gelegen tussen allerlei mooie mensen ^_^

Esther

Bryant park is ook veruit mijn favo plekje. Ik ben terug van een dagje Shrek in Londen. NY blijft toch echt mijn stad!
Anything goes is echt.musical musical ge...
Offbroadwauy staar Rent een must see en anders the book of mormoon of Newsies! Maar Rent gaan!

Geniet nog daar!

Marian

@Esther:
Time is up.... :(

Esther

Bummer.. Next time!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!