MarinNYC.reismee.nl

Last but not least

Vandaag de laatste dag. Gister niet zo vroeg in slaap gevallen dus de wekker stond om 10 uur. Maar ik ben al vroeg wakker en kan alsnog een ontbijtje meepikken. Koffer bij de balie neergezet en naar buiten.

Het is mooi weer!!!

Ik ben vaag van plan om vandaag naar het AMNH te gaan, je weet wel, van de dinosaurussen. Voor de verandering loop ik dan ook eerst richting Central Park, dat is tenslotte maar 10 minuten van mijn stekkie. Ik slenter door het park naar het zuiden, maar kan me er niet toe zetten om met dit schitterende weer een museum in te duiken, dus dat wordt ‘m niet, deze keer. Ze hebben een tentoonstelling over de lichtgevende wezens die in het allerdiepste van onze wateren leven en die fascineren me op zich wel heel erg. Maar ach, het komt nog wel eens op National Geographic.

Rustig aan kom ik weer bij Columbus Circle en trek een nieuw plan. Het wordt Brooklyn Bridge Park en dan over de brug naar Manhattan wandelen. Het park is heel mooi geworden en zeg eerlijk, waar kun je met zo'n uitzicht op een mooi bankje liggen genieten van de zon?

Helicopters komen af en aan, maar zolang ze stabiel in de lucht blijven hangen, deert het me niet.

Trouwens, Brooklyn's Icefactory blijkt hier ook te zijn en dus kan ik de verleiding van een heerlijk softijsje niet weerstaan, onderweg naar de opgang naar de brug. Die heb ik tot nog toe eigenlijk alleen nog maar op de fiets gedaan. Nu ja, de brug is schitterend, zonder meer, zelfs nu die half is ingepakt voor onderhoud. Maar je struikelt wel over de toeristen. Wat dat betreft vind ik het fietsend toch wel leuker, al lijkt het me geweldig om de brug eens te doen op een grauwe winterdag....en ik vind het wel leuk dat ik het eindelijk eens gedaan heb. Prachtige brug, prachtig uitzicht!

Ik wandel dwars door Lower Manhattan richting Hudson, want ook Battery Park heb ik dit keer nog niet aangedaan. In het park bij City Hall laat ik mijn voeten even rusten. Ik zoek nog naarstig naar een regenboog, die moet er zijn met dit water en deze zon en zou een mooi plaatje maken. Maar ik vind ‘m niet.

Dan maar verder. Er zijn ladingen agenten en wagens met rode zwaailichten....zou er wat aan de hand zijn? Ach nee, nog zo'n laatste stuiptrekking van de Occupy, die lopen rond en roepen dat de Bank of America moet opzouten. Nou, er zal wel niemand wakker van liggen, denk ik eigenlijk.

Tijd voor een plaspauze dient zich aan, dus ik hou mijn ogen open voor een Starbucks....om iets veel beters tegen te komen: een Shake Shack! Haha, ook die verleiding kan ik zeker niet weerstaan!! Na een vullende lunch en een pilsje blijkt dat ik al zo goed als op Battery Park ben. En ook hier geldt, wat een uitzicht. Ik doe het zeer rustig aan en ben niet de enige. Iedereen geniet van het schitterende weer.

Mijn dag is dan ook geheel gevuld met luieren. En dit keer niet eens Bryant Park. Ik neem vanaf het zuidelijkste puntje de subway en stap op 72nd Street uit. Want er is nog iets dat ik nog niet gedaan heb, en dat is een hotdog scoren. Het worden er twee. Met zuurkool. En ze worden met smaak verorberd.

Dat is mijn laatste missie voor vandaag. Inmiddels zit ik op het vliegveld. De reis is vlotjes gegaan, het was lang zo druk niet in de subway als ik ban voor was. Het internet hier is supertraag, maar ik ga kijken of ik dit nog even op kan laden voor vertrek. En dan hoop ik dat de vlucht ook vlekkeloos gaat..

Meer foto's van vandaag hier

Reacties

Reacties

Bri

Wat een mooie dag ter afsluiting, fraaie plaatjes.
Jammer voor je dat het er weer op zit, ach kan de voorpret voor een volgende keer weer beginnen, ook leuk!
Welkom thuis!

iceman

welcome on board .
Het heeft me deugt gedaan , nog een jaartje voor ons .

Peter & Ann

We wensen je een behouden terugvlucht.
Op naar een volgende....

Mariette

Een goede vlucht gewenst! Leuk je gelezen te hebben..

Marian

Dank jullie wel ^_^
en bedankt voor het lezen. Ik ben thuis, wel helemaal brak, het zat zo krap en mijn benen waren zeer rusteloos....maar, ik heb wel een zonnetje meegebracht, hoe vinden jullie dat!?

Thea

Hallo,
Hartelijk bedankt voor je leuke reisverslag!!!! Ik heb genoten en hoop volgend jaar zelf naar NY tegaan.

Groetjes Thea

Marian

Zeker doen, is zo'n geweldige, bruisende stad!
ik heb trouwens nog een paar foto's toegevoegd. Zal morgen even zorgen dat de foto's/vraagtekens bij sommige verhalen in orde komen....zit nu te jetlaggen....word ik wakker, denk ik minstens dat het zondagmiddag is! niet dus...(tenzij het nu zondagavond is, dat kan natuurlijk ook..? ^_^)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!