MarinNYC.reismee.nl

Parken en een begraafplaats

Vandaag begint het sakura weekend in Brooklyn Botanic Garden. Sakura is Japans voor ‘kersenbloesem', het begin van de lente. In Japan gaat iedereen, bij voorkeur als de bloesems beginnen te vallen en je een bloembladsneeuwbui krijgt, onder de bomen zitten picknicken en vooral ook sake drinken. Omdat ik Japans aan het leren ben, vind ik dit soort dingen wel leuk en dus op naar Brooklyn, na een snel ontbijt in Chelsea Market. (Niet zo'n lekkere sandwich, want ‘Hale and Healthy' was nog niet open om kwart over tien?! Het is een Danish en een bakje koffie geworden)

Prospect Park. Het weer is super voor zo'n feest! Buiten zijn al parasols te koop. Heel snoezig, maar als je van dichtbij kijkt, is het toch plastic prut, dus ik laat het bij wat foto's. De kersentuin in het Amsterdamse bos is al weken uitgebloeid, maar hier hangt nog wel wat aan bloesems aan de bomen, niet veel, maar toch...

Verder is het vooral een gelegenheid voor velen om zich dwaas of mooi te kleden. Er zijn trommelaars, dansers, wat zogenaamde vechtsportlessen, een J-pop band en allerlei activiteiten voor kinders.

Er is ook een afgezet deel waar je ‘Japans' eten kunt halen en wat te drinken. Het mag niet buiten de afzetting meegenomen worden, maar ik zie wat slimme jongelui die bento's kopen (Japanse lunchboxen) en dat over de afzetting aan hun kameraden geven om vervolgens met uitgestreken gezichten de pen weer te verlaten. En even daarna zitten ze gezellig, zo het hoort, onder de bomen te picknicken.

Zelf hou ik het bij wat gekleurde stokjes (heb ik in Japan ook gegeten, geen idee wat het is, maar er zit absoluut geen smaak aan!!) en een flesje sake. Ik drink ter plekke 1 glaasje en doop mijn stokjes erin om het wat op te sauzen...de rest ga ik hier vanavond soldaat maken. Het is prima sake, trouwens! Zonde dat ik het flesje niet mee kan nemen, die zijn altijd zo mooi....


Ik breng er een uur of drie rond en vertrek dan op naar Greenwood Cemetary, een begraafplaats even verderop. De ingang was verder dan ik dacht, dus ik koop een broodje kaas en ga eerst bij de ingang in het gras even wat eten en een half uurtje liggen. Het voelt zo heerlijk hier, net als in de duinen, stilte en zeelucht. Dat bleek inderdaad zo te zijn, toen ik bovenop een heuvel stond, kon ik de zee zien liggen. De begraafplaats is ook heuvelachtig, net als de duinen.

Er liggen her en der beroemde mensen begraven, maar ik ben er niet naar op zoek gegaan. Gewoon even lekker rondgewandeld.

Op een gegeven moment was het genoeg voor vandaag en dus terug naar de subway. Helaas bleek de halte die ik in gedachte had, niet operabel en moest ik nog een eindje lopen. Geen boeiende buurt, moet ik zeggen, maar toch leuk om er eens geweest te zijn.

Als laatste stond Madison Square Park op het programma, en natuurlijk de Shake Shack! Er stond een behoorlijke rij....het duurde in totaal 45 minuten voor ik met mijn bestelling aan een tafeltje zat; binnen 15 minuten was alle verorberd. Het heeft uitstekend gesmaakt, net als de allereerste keer.


Op het moment dat ik ga zitten zie ik het Empire State Building. Wat een mooi gebouw toch. Later merk ik dat het Flatiron vlak achter me ligt. Tja, dat wist ik eigenlijk wel, maar ik was nog nooit het park in geweest en het kwam toch als een verrassing. Wat een vorstelijke plek om te dineren!

Het park is gezellig druk en er wordt volgens mij aan een nieuwe kunstinstallatie gewerkt. De sfeer is heel anders dan Bryant Park. En dit is nog zo iets wat we in Bryant niet hebben:

Reacties

Reacties

Karin

Wat doe je toch altijd veel op zo'n dag, maar het klinkt allemaal super leuk en interessant...
Voortaan ook fietsend naar je werk?? ;.)
Blijf lekker genieten daar!!

Peter & Ann

Blij te horen dat Madison Square Park je kan bekoren.
Ach ja, al die calorieën loop je er zo weer af in NY.

Marian

Madison beviel zeker ook! Ga ik vast nog een keer naar toe.
En Karin, zo'n dagje fietsen geeft de voeten weer wat rust, maar ik ben best moe al, hoor....vanavond lekker lui in een luxe kamer :P

Bri

Zo leuk om mee te mogen lezen, dat fietsen lijkt me heerlijk, zeker als het weer een beetje meezit.
Je hebt ontzettend veel gezien en wat is dat eekhoorntje leuk, alsof hij je iets toe wil fluisteren.
Enjy!

Marian

Nou, ik had het idee dat ze me zo de patatjes uit de hand zouden jatten.....ze waren daar echt brutaal....ik schrok er nog van ^_^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!