MarinNYC.reismee.nl

Upper West Side!!!

Zo, vandaag een verhuizing. En ik ben er wel blij mee, want die kamer in het Jane worden toch wel erg klein op den duur. Ik zat vannacht in een ander kamertje en mijn eerste reactie was: ‘Ha, lekker breder dan de vorige.' Dat was het ook, maar dat werd gecompenseerd door het feit dat het ook minder diep was en ik eigenlijk niet in het bed paste. Bovendien was het een verdieping met heeeel veel meer kamers dan voorheen en ook met bovenburen. Kortom, helaas ietsjes minder comfortabel.

Maar goed, ik vang de reis naar Upper West aan. Stap in de verkeerde metro met mijn boeltje en moet goed puzzelen om zo over te kunnen stappen dat ik geen trappen op en af hoef te sjouwen. Want de tijd dat ik licht op reis ging is vervlogen....sjonge wat is die hutkoffer zwaar, zeg. Gelukkig krijg ik goede raad van dagelijkse subway-gangers en ik kom dan toch op de plaats van bestemming.

Het Jane hotel ligt in Chelsea en dat is een heerlijk buurtje. Maar Upper West, ik krijg meteen het gevoel dat ik ook van de winter kreeg, toen ik hier even ben komen kijken of het wat was. Zo heerlijk! Ik houd van die giga grote panden. Alle stijlen zijn door elkaar heen gekwakt, maar toch past het allemaal. En het heeft zo'n rustige uitstraling, die majestueuze, solide panden, hoe druk het ook is op straat. Veel buurtwinkels en veel ouders met kinderen.

Op naar het Brandon. Ik loop het eerst straal voorbij, maar bemerk al gauw mijn vergissing. Binnen konden ze mijn papieren niet vinden. Oh, oh. Betekent dat dat jullie geen plek voor me hebben? ‘No honey, don't worry, you're written down for room 407.' Alleen krijg iedereen hier een file, waar alle papieren in moeten. Nu ja, ik vul het nog een keer in, overhandig mijn money order en krijg de sleutels. Op naar kamer 407...en wat voor kamer!

Wow wow wow, super groot! En hoewel de gedeelde badkamers net om de hoek zitten, deel ik samen met een buurvrouw een klein badkamertje. Wat luxe!

Ik heb haar nog niet gezien, maar zo te zien woont ze hier al een tijdje, ze is helemaal geinstalleerd. Ik dacht zelfs eerst dat ik per abuis de verkeerde kamer had gekregen en liep meteen weer naar buiten. Maar niet dus. Ik sluit wat foto's bij.

Even het bed uitproberen. Lekker! Buiten hoor ik het geluid van spelende kinderen. Ik val bijna in slaap, want vannacht was een kort nachtje. Maar dat vind ik toch zonde. Uitpakken en naar buiten. Het weer is wisselvallig en ik besluit in de buurt van het National Museum of Natural History te blijven, zodat ik daar naar binnen kan glippen als het weer gaat regenen. Ze hebben een interessante expositie op het moment.

Het is wel al beduidend warmer. Oh, ik heb een bioscoop om de hoek, dat is niet verkeerd. Oh, en ook een Barnes & Nobles, als ik daar maar niet uit mijn dak ga....allerlei andere leuke pandjes en winkeltjes. Ik loop Amsterdam Avenue af en zie donkere wolken aankomen. Linksaf dan maar naar het museum. Maar het blijft bij dreigen. Ik zit een tijdje te lezen op een bankje tegenover het Dakota gebouw, waar John Lennon heeft gewoond. In het vliegtuig hier naar toe trouwens nog een leuke docu gezien over het ontstaan van het album ‘Imagine', sloot goed aan bij de docu die ik de avond voor vertrek nog heb zitten kijken, over het leven van Lennon in het algemeen.

Het wordt steeds zonniger en de straat is druk met verkeer dus ik besluit Central Park in te lopen. Dit park heeft tot nog toe amper een plek in mijn New York reizen gehad. Maar het weer is er perfect voor en ik ramble wat door de ‘Ramble' en stuit zowaar eens op Belvedere Castle en the Big Lawn. Deze laatste is afgesloten, die wordt de komende 2 dagen vergiftigd met pesticide.

Net als vele anderen vind ik een plekje aan de Turtle Pond. Even later word ik door een heuse schildpad vergezeld. Even probeer ik te lezen, maar mijn ogen vallen dicht en ik geef het op. Ik ga lekker lui liggen en genieten van de omgeving.

Kortom, een heerlijke luie dag! Nu ga ik even kijken hoe het internetten beneden gaat. Zal wel druk zijn om deze tijd, ik zag in de eetzaal ook al iedereen met snoeren, dus ik hoop dat er een stopcontact vrij is. Voor de zekerheid neem ik mijn boek ook maar even mee, want zonder stopcontact geen internet met dit beessie.

Zeg San, als jij mij nou het adres van Barbra geeft, ga ik voor de deur posten. Ze zit hier vast in de buurt, zo voelt dat.....

ah, niet heel druk en ik heb een stopcontact...het is hier best gezellig

Laughing

...maar het opladen, dat duurt wel....ik krijg niet alle foto's erop die ik wil..nu ja, komt later, eerst maar eens kijken of dit verhaal wel lukt..

Reacties

Reacties

Bri

Oh, wat heerlijk en je hebt een leuke kamer met bijna prive badkamer, wow. Ik hoop dat je buurvrouw een beetje gezellig is.
Fijne buurt, ik heb daar tijdens mijn solotrip ook graag vertoeft!
Ik ga je foto's nog even bekijken. Gelukkig is in NY het weer stukken beter.

Bri

Ahum ik heb vertoefd bedoel ik.

Marian

ik heb het vooralsnog prima naar mijn zin hier. Het ontbijt is prima, het avondeten geen haute cuisine, maar ach, ik ben geen foodie. de lunch is voor lekkere dingen.
Het bed ligt uitstekend en is lekker breed. Mijn buur heb ik nog niet gezien. de sfeer hier is gewoon goed en alleen meiden, op het personeel na, dan ^_^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!