MarinNYC.reismee.nl

Musicals

Vandaag geen spannende, nieuwe dingen gedaan, maar wel een topdag gehad. Heerlijk geslapen en een prima ontbijtje genuttigd. Het plan was om een zogenaamd ‘rush ticket' voor de musical ‘Once' te kopen. Om 10 uur gaat de box office van het theater open en zijn er een paar tickets voor 26.50$ te koop....een koopje hier in de buurt van Broadway. Ik dacht, als ik daar om half 10 ben, misschien lukt het dan. Nu ja, dat hadden er meer gedacht en er stond een redelijke rij. Die was vast al te lang, maar ach, ik stond hier droog met mijn nieuwe plu en we hadden zelfs een side-show. Deze wagen werd opgetakeld en dat is niet 1, 2, 3 gebeurd.....en alles met zwaar draaiende motor.

Nee, helaas, geen goedkoop kaartje. Okee, plan B, op naar de Brooklyn TKTS en daar een kaartje gekocht voor een andere show vanavond. Door de informatie die het personeel me daar gaf, en ook omdat het bleef regenen, ging ik ook nog eens kijken wat de TKTS op Times Square te bieden had, de enige die kaartjes in de aanbieding had voor matinees. En dat werd voor mij: ‘Nice Work if you can get it', met Matthew Broderick. Ik dacht almaar dat dat de Matthew van Friends was, maar die heet Perry, geloof ik.

Het was een goed stuk, lekker flauwekullerig, romantisch verhaal, echt feel-good, en vooral na de pauze goed voor wat lachsalvo's. Veel verwijzingen naar andere stukken, ik weet zeker dat ik meer dan de helft gemist heb, maar bijvoorbeeld ook een bekende dansscene van Fred en Ginger, met iest minder gratie, dat wel, maar goed, dit was dan ook live.

Geluncht in Bryant Park op een moment dat het even droog was, met heerlijk eten van mijn favoriete deli. Kinokunya binnengewipt en 100$ lichter naar buiten gekomen *zucht*...

Voor de avond stond Newsies op het programma. Het is schijnbaar (wist ik niet) een bekend verhaal, ik geloof van Disney. Ik zat naast een vrouw wiens zus voor de lichtinstallatie had gezorgd. En Bri, de hoofdpersoon was dezelfde jongen die Clyde speelde. Ik dacht al steeds, waar ken ik hem van en inene schoot het me te binnen. Hij was weer steengoed. Ik zat vierde rij in de zaal (je hebt trouwens geen keus als je bij TKTS koopt, het is ja of nee). Echt onwijs leuk om eens zo dicht bij te zitten. Het was trouwens een heel klein, maar wel klassiek theater, het Nederlander Theater.

Een hele groep jongens, krantenverkopers die in opstand komen tegen de prijsverhoging. Heel veel geweldig indrukwekkende dans. Ze kregen dan ook een waanzinnig applaus en een staande ovatie. Daar heb ik ook aan meegewerkt, het publiek had zoveel gejuicht tijdens de voorstelling, kom op zeg, dan ook staan aan het eind. Dat doet men in Broadway maar zelden, maar daar had ik en een paar anderen maling aan. En zoals het gaat, als er een schaap over de dam is....

Nou ja, misschien krijgen ze wel elke avond een staande ovatie, dat weet ik natuurlijk niet...

Trouwens, deze foto's zijn heel discreet genomen, hoor, mijn hand over het lichtscherm, geen flits en bijna alleen tijdens het applaus.

Laughing

Kortom, ik heb niet veel gedaan, maar wel veel genoten!

En zit nu even te typen in de lounche, waar meiden over de hele wereld aan het skypen zijn. Even gauw uploaden en dan kruip ik in mijn bed....best vermoeiend om zo hard te moeten klappen.

Cool

Reacties

Reacties

sandra

Klinkt allemaal fantastisch!

Esther

Op Broadway krijgt .ormaliter.alleen de hoofdrol een staande ovatie. Overigens als theaterkenner vind ik het in NL vaak overdreven. Tis zelfs bij slecht spel gewoon te gaan staan.

Rush tickets, beter ben je er 2 uur voor aanvang ;)

Marian

2 uur??? oh, vandaag pas om half 10 wakker geworden *blush*....hoe laat moet je er zijn voor loterij tickets??
(book of Mormon, dus niet zo maar een musical....dat zal ook wel minstens 2 uur zijn, denk ik zo maar??)

Marian

San....is het ook!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!