MarinNYC.reismee.nl

Downtown

Het is lekker weer buiten en ik ga naar beneden. Downtown, bedoel ik dan. Eigenlijk zijn daar een paar museumpjes die ik wil zien, maar het is veels te lekker buiten. En dus stap ik op 12 Street uit de subway en slinger Greenwich Village door, zo'n beetje tussen 5th en 8th Avenue en dan weer terug.

Het is echt een heerlijke buurt om rond te lopen, met zulke leuke details. Ik blijf plaatjes schieten en moet mezelf op een gegeven moment dwingen om iets kritischer te zijn. Al ga ik nog wel uit mijn dak om een paar supermarkten voor Mariette vast te leggen. Die volgen in een apart album en komen op het prikbord te staan.

Laughing

Na een uur of twee is het tijd voor een pauze. Ik trakteer mezelf op wat lekkers van Starbucks (ik ga nog een fan worden! Dit keer was het een mocha/coconut frappuchino en het was vurrrruukkkeeelijk) en ik wandel naar Washington Square Park om mijn voeten even wat te later rusten en naar mensen te kijken. Achter mij zijn een stel meiden in het gras een dansje aan het oefenen. Van de universiteit? Later zie ik ze terug, samen met een 20 stel anderen, al dansend door de straat.

Ook zit er een plaatselijke juffer, heel netjes in kantoortenue, de duiven te voeren. Ze noemt ze bij de naam en ze komen omstebeurt op haar arm zitten en uit haar hand eten.

Na een tijdje ga ik weer verder met de wandeltocht, nog steeds in the Village. Ik passeer een sportveldje. De ene helft is voor ‘handbal', een soort squash zonder rackets. Pal daarnaast een basketbalveldje, waar net een wedstrijd begint. Ik blijf een tijd staan kijken, het is een leuke match. Dat kleinste jochie, die deed het het best! Dat team vond ik ook het leukst samenspelen en ze stonden ruim voor toen ik verder liep.

Grappig ook dat er nog meer jongens bij de basket aan het oefenen waren. Zodra het spel zich naar links begaf, gooiden zij een balletje rechts en andersom. Niemand die zich er druk over maakte.

Ook kom ik een prachtig schaakwinkeltje tegen met de meest mooie schaakspellen!

En een sieradenwinkel, ik ben voor een stel schitterende oorbellen gezwicht. Dat mocht van mezelf, ik ben een bel verloren na mijn slaappartij in Bryant Park. Nou ja, dat zat er al een tijdje aan te komen. De sluiting was lam en het ding viel al regelmatig. Tot nog toe hoorde ik het altijd, maar in het gras niet.

Tegen half vier begint het te spetteren. Ik duik de subway in en aarzel even over mijn bestemming. Nog een museum? Nah, dat wordt zoeken en heb ik eigenlijk geen tijd meer voor. Een kaartje voor een show scoren? Ja, da's een idee....alleen, de TKTS was dicht, want op maandag draaien er maar weinig shows. Nu ja, loop ik even door Brooklyn naar de brug en ga daar op een heerlijk plekje van de skyline van Manhattan genieten.

Oh ja, was ik ook nog tegengekomen in the Village: een rek met allemaal gedenkplaatjes. Vooral met betrekking tot 9/11. Echt mooi!

Het 9/11 Memorial stond bij mij toch al op het programma, vanavond om 17 uur. Het was inmddels dus grijs weer en dat past wat mij betreft wel. Ik vind dit zo'n krachtig monument. Een heel subtiel maar sterk ontwerp is het. Erg indrukwekkend weer. De nieuwe torens vorderen al aardig en ik denk dat ook zij mooi zullen worden.

Toen ik vorige week uit Newsies kwam,kreeg ik van iemand een vel in mijn handen geduwd. Eerst dacht ik dat het een krantje van de musical was, maar het bleek iemand die probeert de regering aan de wand te nagelen wegens samenzweringen rond 9/11. Daar is best nog wat om te doen....waarom is toren 7 bijvoorbeeld ingestort? En meer van dat soort vragen. Maar ik wil daar niet in gaan geloven. Het is al erg genoeg dat een stel gestoorde moslims zoiets verzinnen, ik wil het niet voor mogelijk houden dat de Amerikaanse regering erzelf achter zit. Dat zou te erg zijn.

Maar goed, het monument, dat is een machtig mooi memorial.

Meer foto's vind je hier

(trouwens, de foto's bij het vorige verhaal staan inmiddels ook op photobucket)

Reacties

Reacties

sandra

Hoi Marian, heel leuk om al je verhalen te lezen.
Zou je misschien, als je toch in een supermarkt komt, een pot Peter Pan pindakaas kunnen meenemen voor Shirley van 8D? Hoeft niet hoor. Kijk maar. Groetjes en geniet nog maar lekker. San

Bri

The village, mijn numero uno!
Je bent om....Starbucks woohoo. Maar nu heb ik ook trek, moet ik naar Schiphol, nou ander keertje maar weer.

Wat een leuke foto's allemaal, heerlijk sfeertje. Wel grote resolutie nemen, gewoon extra geheugenkaartje kopen, want stel je voor dat je een boek wilt maken, dan is grote resolutie echt het scherpste. Tip van Bri!

Je kan je reisverslagen zelfs in boekvorm gaan uitbrengen tegenwoordig via bepaalde sites. Ik koop je eerste exemplaar!

Ik ga nog even verder lezen.

Marian

@Sandra....als ik nou een visueel beeld had van Shirley van 8D?? Maar, ik zal rondkijken!
@Bri....ik heb ze groot, deze keer, maar ik heb de indruk dat mijn cameraatje steeds vager wordt...ik droom van ooit een echte camera....maar ach, het zijn vooral foto's voor een herinnering ^_^

bedankt voor jullie reacties ;-)
altijd leuk om te lezen.
kom, ik ga eens een plan maken voor vandaag
cu later

Bri

Ik zweer bij mijn Panasonic Lumix DMC-TZ7. Die is waarschijnlijk heel voordelig op de kop te tikken in dollars (150 of zo schat ik), omdat het niet het nieuwste model is, maar hij maakt echt geweldige foto's en toch nog compact.

Veel plezier nog!

Marian

Ik wil een nog echtere ;-)
maar da's voor later...

Bri

Ik heb een echte spiegelreflex camera, met meerdere lenzen, het is zo'n gezeul op reis :-( Op mijntrip NY alleen heb ik om de dag gedaan.
Je hebt nu ook mooie tussenvarianten, maar ja, duuur!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!